Категории каталога
Каталог / Автомобили / Диагностика и регулировка / Двигатели / Коды диагностики двигателей Toyota серии 4A

Коды диагностики двигателей Toyota серии 4A

Что-то не так с движком? Возможно чтение ошибок даст ответ, что именно не так.

4A-GE
4A-GZE
4A-GE 20V

4AКоды совпадают с многими Toyota ECU.

Контакты TE1 и E1 нужно перемкнуть для диагностики двигателя. Поверните ключ зажигания в положение ON.

Коды:
Код промигивает 0.52. Сколько раз мигнет - такое первое число. Второе число, составляющее код, промигивает после 1,5 сек паузы.
Между каждым кодом длится пауза около 3-х сек
Между повторами пауза около 5-ти сек.

Code Signal Diagnosis Common Trouble Area
12 RPM Signal
  • No G or NE signal present for 2 seconds during cranking
  • Open G circuit
  • Open, short in G or NE circuit. 
  • Distributor
  • ECU 
13 RPM signal
  • No NE signal for 50msec at 1000rpm.
  • Same as Above
14 Ignition
  • No IGF signal to ECU for 4 consecutive IGT signal during engine running 
  • Open/short in IGF/IGT signal from igniter to ECU
  • Igniter malfunction
  • ECU
21 O2 sensor
  • Open/short in heater circuit of oxygen sensor for 0.5 seconds 
  • Amplitude of O2 sensor reduced to 0.35-0.70V continuously for more than 60 seconds
  • O2 sensor
  • vacuum sensor
  • ECU 

 

22 H2O temperature sensor
  • no signal at THW
  • water temperature sensor
  • ECU
24 Intake Air Temp sensor
  • no signal at THA
  • Intake air temp sensor
  • ECU
25 A/F Lean 
  • O2 sensor output in less than 0.45 volts for at least 90 seconds when O2 sensor is warmed and 1500 rpm or above.
  • open injector circuit
  • lack of fuel pressure 
  • Ignition system
  • Vacuum sensor
  • O2 sensor
  • ECU
31 Vacuum sensor 
  • No signal at Vacuum sensor (PIM)
  • Vacuum sensor to ECU
33  ISCV (Idle speed control valve)
  • Open or short in ISCV circuit
  • ISCV Valve
41 Throttle Position sensor
  • No signal for 0.5 seconds or more at ignition ON. (VTA)
  • TPS
  • ECU
42 Vehicle Speed Sensor
  • No speed sensor signal to ECU when loaded driving condition with engine speeds 2000 to 5000 rpm.  for 8 seconds or more.
  • VSS
  • ECU
43 Starter 
  • No starter signal to ECU when cranking in TEST mode.  Terminal STA on ECU
  • starter signal circuit
  • starter relay
  • ignition switch
52 #1 Knock sensor 
  • no KNK1 signal to ECU
  • knock sensor (looseness)
  • malfunctioning knk sensor
53 #2 Knock sensor
  • no KNK2 signal to ECU
  • same as above
51 Switch condition signal
  • Displayed when A/C is on when TE1 and E1 connected in test mode
  • A/C switch
  • Accelerator pedal, cable
  • ECU
Источник: www.japanline.ru
Материал предоставлен: R-Car - Японские автомобили

Реклама:
Где заказать рерайтинг текстов узнай на сайте eTXT.ru